Jakie korzyści niesie marketing szeptany?

Nie ma chyba osoby, która przed podjęciem decyzji o zakupie, nie szuka w internecie informacji o produkcie oraz opinii innych użytkowników. Nic dziwnego, sieć jest potężnym medium, pełnym produktów i usług, informacji oraz rozrywki. Wiele osób uważa także, że jeśli nie można znaleźć czegoś w internecie, to to prawdopodobnie nawet nie istnieje. Może to żartobliwie brzmi, ale ma w sobie dużo prawdy. W przypadku, kiedy jesteś właścicielem serwisu sprzedażowego, zależy Ci na rozwijaniu biznesu. Tylko w ten sposób zbudujesz swoją markę, zyskasz nowych klientów oraz pomnożysz zyski. Jednak osiągnięcie tego celu nie jest łatwe i nie przychodzi samo. Trzeba rozważyć możliwość skorzystania z usług specjalistów. Tutaj z pomocą przyjdzie Ci Agencja Interaktywna Argonium z Rzeszowa.
Metod i strategii promocyjnych jest wiele. Jedną z najczęściej wybieranych, a także skutecznych, jest stosowanie marketingu szeptanego (buzz marketingu). To stosunkowo nowe działanie, a miejscami jego wykorzystania są fora internetowe oraz grupy dyskusyjne. Buzz marketing to nic innego jak stosowanie komunikatów wraz z linkami, które docierają bezpośrednio do zainteresowanego odbiorcy. Komentarze umieszcza się po to, aby wzbudzić spontaniczną i naturalną wymianę opinii o danym produkcie. Co więcej, wszelkiej maści fora dyskusyjne są źródłem jakościowych linków, mających duży wpływ na polepszenie pozycji Twojej strony w wyszukiwarkach.
Jak marketing szeptany działa w praktyce?
Buzz marketing polega na umieszczaniu krótkich komentarzy dotyczących marki lub produktu/usługi. Ważne jest, aby komunikaty te były całkowicie naturalne. Zbyt pochlebne opinie nie są wiarygodne i prowadzą do usunięcia ich autora z forum. Dlatego też należy zadbać o neutralny wydźwięk wypowiedzi. Dzięki właściwej formie przekazu, użytkownik chętniej podzieli się swoją opinią i istnieje większe prawdopodobieństwo, że kliknie w link do Twojej strony, dołączony do wpisu.
Buzz marketing polega na umieszczaniu krótkich komentarzy dotyczących marki lub produktu/usługi. Ważne jest, aby komunikaty te były całkowicie naturalne. Zbyt pochlebne opinie nie są wiarygodne i prowadzą do usunięcia ich autora z forum. Dlatego też należy zadbać o neutralny wydźwięk wypowiedzi. Dzięki właściwej formie przekazu, użytkownik chętniej podzieli się swoją opinią i istnieje większe prawdopodobieństwo, że kliknie w link do Twojej strony, dołączony do wpisu.
Istnieje jednak kilka zasad, które obowiązują osoby zajmujące się marketingiem szeptanym. Nie można umieszczać w sieci treści niezgodnych z prawdą i oczerniających konkurencję. Zabronione jest również zasypywanie grupy dyskusyjnej linkami. Co więcej, aby marketing szeptany w ogóle przyniósł efekt, należy zbudować wiarygodność, czyli historię, użytkownika odpowiedzialnego za umieszczanie komentarzy. Konta, które takiej historii nie mają, a zaczynają zbyt nachalną promocję marki, również są usuwane z grup dyskusyjnych. Istotą buzz marketingu jest budowanie relacji z użytkownikami, czyli reagowanie na ich wpisy oraz utrzymywanie dyskusji.
Mimo iż marketing szeptany nie wydaje się niczym skomplikowanym, taką strategię także trzeba odpowiednio przygotować. W Argonium nad stworzeniem efektywnej kampanii pracuje zespół specjalistów. Tworzą oni strategie, które przełożą się na wzrost zysków ze sprzedaży i zbudują renomę Twojej marki w sieci. Pierwszym etapem ich pracy jest wyszukanie branżowych grup dyskusyjnych i wybranie tych, które najlepiej prognozują. Następnie określa się cele i tworzy plan działań, które pozwolą je osiągnąć. W kolejnym kroku tworzony jest harmonogram, który dokładnie opisuje częstotliwość publikacji wpisów oraz postów. Ostatnim etapem jest wdrożenie wszystkich działań oraz czekanie na ich pozytywne efekty.
Marketing szeptany jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Firmy, które je stosują są znacznie lepiej widoczne w sieci. Dodatkowe umieszczanie w komentarzach linów do oferty to szybki i prosty sposób na pozyskanie zupełnie nowego grona klientów. Ogromną zaletą grup dyskusyjnych jest fakt, że dzielą się one pod względem lokalizacji oraz tematyki. Dzięki temu istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że zainteresujesz swoim asortymentem wybraną grupę docelową.
Warto mieć też na uwadze, że właściwie zaplanowany i prowadzony marketing szeptany jest uzupełnieniem i wsparciem dla pozostałych działań promocyjnych. Sprzyja pozycjonowaniu i pomaga pozyskać wartościowe linki. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zgłoś się do Argonium i uzyskaj odpowiedzi na wszystkie swoje pytania dotyczące buzz marketingu.
Inne porady w tym temacie

Marketing medyczny dla kliniki
Kliniki świadczące usługi medyczne nie mają na rynku łatwo. Konkurencja w branży jest bardo duża, a możliwość wyróżnienia się spośród niej przy pomocy reklamy skutecznie blokuje prawo, które zakazuje jej stosowania. Z p

W jaki sposób intranet wpływa na efektywność firmy?
Nie będzie przesadą, jeśli nazwiemy internet jednym z najważniejszych wynalazków ludzkości. Sieć jest nie tylko miejscem pracy lub prowadzenia biznesu, ale też znacznie ułatwia prowadzenie przedsiębiorstwa. Platformą przeznaczoną do ob

Dlaczego warto inwestować w sklep internetowy?
Prowadzisz sklep stacjonarny i zastanawiasz się w jaki sposób umożliwić klientom zakupy na nieco większą skalę? Wybierz nowoczesny i funkcjonalny sklep internetowy! Internet jest nieograniczoną przestrzenią, zapewniającą możliwość do

Jakie korzyści niesie marketing szeptany?
Nie ma chyba osoby, która przed podjęciem decyzji o zakupie, nie szuka w internecie informacji o produkcie oraz opinii innych użytkowników. Nic dziwnego, sieć jest potężnym medium, pełnym produktów i usług, informacji oraz ro